2010年10月19日火曜日

Potsdam


結局、ベルリンには4日いたのですが、時間があったのでポツダムにも行って来ました。

電車で一時間でした。

第二次世界大戦が終わった場所で有名な場所、

i've spent 4days in Berlin after all.

but since i had enough time, i went to Potsdam in the suburb of Berlin by train.

this is the place where the havoc, world war II was brought to an end.


    
この建物で会議が行われポツダム宣言が調印されたんです、今はホテルになっています。
ちなみに4つ星です☆☆☆☆

this is the building where the Potsdam declaration was signed.

now it's been used as a 4 stars hotel.





大きい宮殿と印象的な階段
a big palace and impressive loooong stairs








たくさん観光客がいました。

there were a lot of tourists.




ベルリン4中のみなさんと (適当)



ポツダムは大きな公園に囲まれたとても静かな街でした。
歴史の一場面をつくった場所にはとてもみえませんでした。
個人的にはベルリンより綺麗な街だったので、ベルリンに行くときはぜひおすすめです!


Potsdam was really tranquil city and surrounded by a big park.
it didn't look like it was the place changed history.
Personally,i prefer here than Berlin as it was really historical and peaceful as well.
please try if you have a chance to go to Berlin!!


次はチェコですーーーー!友達はいないけど、、、


next destination is the Czech Republic,i don't have any friends there though.....


おやすみなさい!


good night!


2 件のコメント:

  1. 誰も知る人のいない場所で少しリラックスできたらいいね。
    寂しん坊のそう君ができるかな?

    返信削除
  2. Naokoさん

    こんにちわ、魔手男がいなくなってサロンはどうですか??あたらしいひとは入りましたか!!??

    僕は、チェコのホテルでプチ心霊現象に悩ませれました。
    イタリアで魔手男とリラックスします☆笑

    返信削除